Újság!
Betöltés...

Piaci körkép Európa nagyvárosaiból

Vajon milyen egy igazi római vagy párizsi piac? Ha nagyvárosban jár az ember, akkor szerintem alap kérdésként merülhet fel, hogy a sok-sok történelmi nevezetesség mellett vajon hogyan és miként élhetik a hétköznapokat a városlakók. Egyik lehetséges pont, ahol mindezt érzékelhetjük, ha ellátogatunk egy teljesen hétköznapi piacra.


Mindkét város esetében jóval a piaci zsongás után érkeztem. Talán szerencse is volt, mert így legalább nyugodtan fotózhattam és kevésbé zavartam az arra járókat. 
Annyira izgalmas volt látni, hogy mennyiféle zöldséget és gyümölcsöt árulnak a pultokon és milyen látványosan. Nem hiába, hogy színben, formában és ízben is izgalmas világ arra a terített asztal. Párizsban még az izgatott várakozás járt át, hogy hú, ez meg ez, bizony pár hónap múlva megvásárolható lesz a webáruházban és akkor majd egyre többen ehetnek ilyen finomságot itthon is. Rómában viszont már azon törtem a fejem, hogy vajon nálunk mikor lesz ilyen izgalmas termék kínálat a piacokon? Legszívesebben mindenből vásároltam volna egy kicsit, hogy rohanhassak vele haza és kipróbálhassam a konyhámban, de most a mindent a szemnek elv érvényesült.

Addig is míg a fenti kérdésekre választ kapok, én elvetem a kedvenc magjaimat, hogy tavasztól őszig élvezettel kóstolhassam kertem terményeit.
Most pedig gyertek velem egy kis piaci sétára, és talán ti is kedvet kaptok idén egy - egy különlegesebb zöldségek kipróbálásához.


Mert a paradicsom nem csak piros és gömbölyű...

Amikor a sárgarépa tényleg sárga, vagy épp LILA?


Ki ne szeretne ekkora hortenzia csokrot nyár vége felé?

Ilyen a cukkini ha kerek és a paradicsom, ha óriási és cirmosan sárga.


 



Cukkini virága bedobozolva, ha csak erre van szükséged.



Látványos articsóka oszlop a piaci nap végére.

Így igazi a cukkini: karcsún sárga virággal

Rappini brokkoli, már látványában is szép.

Ezt a friss szín kavalkádot egy ládában találtam. Akkora adagot vehetsz belőle, amennyire épp szükséged lesz azon a hétvégén.


Ha megtetszettek ezek a zöldségek, akkor próbálkozz meg velük te is.

Mert a saját kertben vagy balkonon nevelt zöldségek ízénél nincsen jobb.

Tippeket, ötleteket itt találsz: Vetőmagok



A szerző: Borbás Ágnes

A Dekor&Mentha blog elindítója, a Dekor&Mentha Shop megalkotója is vagyok. Írásaim mindenkinek szólnak, akinek fontos a szépség, aki szerint a szép része a kert, akár virágoskert, akár ehető kert.

Zöldségmagok, fűszermagok, virágmagok, virághagymák, kerti eszközök, kerti kiegészítők egyaránt megtalálhatók a Dekor&Mentha Shop kínálatában. Napi és ünnepi ötletekkel, meglepetésekkel, saját kertek versenyeivel szeretnék kedvében járni látogatóimnak, kertépítő társaimnak.

0 megjegyzés :