Újság!
Betöltés...

Virágcsokor a fűszerágyásból

A fűszernövényes ágyásnál már épp szükségesnek láttam a frissítő metszéseket, amiből aztán megszületett ez az illatos csokor.


Frissítő metszéseket citromfűnél, oregánónál, néha mentánál és nyár végén a bazsalikomnál szoktam végezni. Ennek előnye, hogy ilyenkor gyűjthetjük be a fűszerek egy részét, majd a metszésnek köszönhetően sokkal zsengébb levelekkel örvendeztetnek meg minket a növények.


Ám ha egy kertről van szó, akkor ne csak a konyhai begyűjtésre és feldolgozásra összpontosítsunk. Ennél sokkal több lehetőség áll előttünk. 
A tegnap hirtelen ötlettől vezérelve elkészült asztali csokor nem csak illatos és rusztikus, de egy saját alkotás is, ami számomra csak még izgalmasabbá teszi mindezt.


Először is a szárak alsó részéről leválasztottam a leveleket, hogy feleslegesen ne álljanak, és ne rothadjanak a vízben. 


Elsőként elhelyeztem a citromfű ágakat, lehetőség szerint úgy, hogy minden irányba körbeöleljék majd a csokrot.


Majd következtek a nyuszifül, vagy gyapjas tisztesfű virágok. Szerintem ez a három egyenes habitusú virágszár izgalmas színt vitt a csokorba.


Itt már annyira elkapott az alkotási láz, hogy nem tudtam leállni és fotózni. Kerültek bele virágzó oregánó ágak, lestyán virágok, körömvirágok és egy szál sárgarózsa. 
Az egész csokor elkészítése (fotózással együtt) nem telt bele 10 percbe sem.



Te milyen kerti virágokból szereted összeállítani a házi csokraidat?

Egyéni csokraidhoz vázákat itt találhatsz:




A szerző: Borbás Ágnes

A Dekor&Mentha blog elindítója, a Dekor&Mentha Shop megalkotója is vagyok. Írásaim mindenkinek szólnak, akinek fontos a szépség, aki szerint a szép része a kert, akár virágoskert, akár ehető kert.

Zöldségmagok, fűszermagok, virágmagok, virághagymák, kerti eszközök, kerti kiegészítők egyaránt megtalálhatók a Dekor&Mentha Shop kínálatában. Napi és ünnepi ötletekkel, meglepetésekkel, saját kertek versenyeivel szeretnék kedvében járni látogatóimnak, kertépítő társaimnak.

0 megjegyzés :